۱. برگزاری جلسات تبادل اطلاعات جهت هم اندیشی و رفع چالشها و مشکلات و بهبود شرایط فعالیت اعضا
2. مکاتبات و مذاکرات و پیگیری حل مشکلات اعضا با بخش حاکمیتی و سیاستگزار
3. ایجاد همبستگی و ترسیم وابستگی میان اعضا و بررسی منافع مشترک
4. انعقاد قراردادهای تجمیعی برای اعضای انجمن و پرسنل زیرمجموعه با مراکز خدماتی، رفاهی، درمانی و … برای دستیابی به خدمات مناسب (مانند بیمه درمان تکمیلی)
5. تامین مواد اولیه با قیمت مناسب و معرفی تامین کنندگان خوب از طریق خرید گروهی
6. برگزاری دوره های آموزشی با هدف افزایش بهره وری و کیفیت محصولات
7. مبارزه با واحد های غیر مجاز و تقلبات و تخلفات که باعث آسیب به صنف می شود
8. شرکت در جلسات تصمیم گیری دولتی برای پیشبرد اهداف انجمن
9. همسان سازی کیفیت محصولات و تهیه جدول ضرایب نرخ گذاری مناسب
10 . برنامه های تبلیغاتی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی جهت افزایش سهم محصولات بسته بندی شناسنامه دار
11 . شرکت در همایش ها، سمینارها و جلسات به عنوان نماینده صنف
12 . مشاوره امور حقوقی و قوانین حاکمیتی و نظارتی به اعضا
13 . چاپ سررسید و کاتالوگ و معرفی انجمن و اعضای آن و ارسال هدیه به افراد مرتبط
14 . ایجاد پایگاه اینترنتی و شبکه های اجتماعی برای معرفی انجمن و اعضای آن و تبادل اطلاعات
15 . مشاهده، بررسی نقاط ضعف و قوت شرکت ها و مشاوره بهبود عملکرد اعضا

۱. همکاری با دانشگاه ها و موسسات علمی پژوهشی برای فعالیت های پژوهشی، مطالعات و مقالات
2. فراهم آوردن امکانات بازدید دانشجویی از مراکز تولید و بسته بندی مواد پروتئینی
3. همکاری با دانشجویان و پژوهشگران برای انجام تحقیقات و پایان نامه ها
4. برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاه علوم و تحقیقات با ارائه مدرک دانشگاهی
5. خرید و مشارکت در طرح های پژوهشی و اختراعات
6. مشارکت در چاپ کتب و برشور های علمی و اطلاع رسانی
7. برگزاری کنگره، همایش و سمپوزیوم های علمی

۸. انعقاد تفاهم نامه مشترک انجمن با انستیتو تحقیقات تغذیه ای صنایع غذایی کشور

۱. مشارکت در تدوین دستور العمل ها، بخشنامه ها و مصوبات
2. شرکت در جلسات، تصمیم گیری و ارائه راهکارهای کارشناسی
3. همکاری در شناسایی واحد های غیر مجاز وشناسایی تخلفات و تقلبات
4. ارائه خدمات توزیع گوشت و مرغ دولتی
5. همکاری در تهیه اطلاعات و استخراج آمار
6. مشارکت در همایش ها، سمینارها و مراسم های مرتبط
7. همکاری با کمیسیون های امور مالیاتی

۱. رسیدگی به شکایات مشتریان
2. اطلاع رسانی شناسایی و کنترل کیفیت محصولات
3. اطلاع رسانی نحوه خرید مواد پروتئینی
4. برگزاری کلاسهای آموزشی در خصوص پاک سازی
و نگهداری گوشت در منزل و یخچال های خانگی
5. تهیه پوستر، برشور و بیلبورد های اطلاع رسانی