رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

تمام دستورالعمل‌های دامپزشکی را در صورت لزوم به روز خواهیم کرد/ اگر راهی که در گذشته رفته‌ایم غلط باشد، به طور قطع آن را اصلاح خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر:

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پیش از ورود بیماری‌ از کشورهای همسایه آن را مورد مطالعه قرار می‌دهیم تا پیشگیری شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سید محمد آقامیری» در هشتمین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور، گفت: در سازمان دامپزشکی کشور به دنبال آن هستیم که برای مقابله با بیماری های دامپزشکی به جای گرفتن حالت تدافعی به صورت تهاجمی ورود کنیم.

به گفته او، مطالعه بیماری های دامپزشکی را بر روی کشورهای همسایه شروع کرده ایم که در این زمینه از همه پژوهشگران تقاضای همکاری داریم.

آقامیری با اشاره به اختلاف نظر در خصوص نحوه برخورد با بیماری های حوزه دامپزشکی  گفت: در حوزه بیماری های طیور نظیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اختلاف وجود دارد به طوریکه عده ای معتقدند برای مقابله با این بیماری نیازی به استفاده از واکسن نیست و بلکه این بیماری به صورت مدیریتی قابل رفع شدن است، اما هنوز مطلب متقنی در این ارتباط نداریم.

معاون وزیر جهاد ادامه داد: از این دست اختلاف نظرهای علمی در حوزه دامپزشکی وجود دارد و مرغ ما در این زمینه یک پا ندارد و حتی حاضریم تمام دستورالعمل های دامپزشکی را در صورت لزوم به روز کنیم.

او گفت: اگر راهی که در گذشته رفته ایم غلط باشد به طور قطع آن را اصلاح خواهیم کرد و بر اساس دستاوردهای روز دنیا حرکت می کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی می گوید: پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور مربوط به سالیان گذشته است که با اقتدار در اجرا و توسعه آن عمل می‌شود.

او گفت: پیش از این که بیماری وارد کشور شود و تا شناسایی، تولید کیت تشخیصی و مبارزه با بیماری دو سال زمان می برد، اما اکنون بیماری آنگارا طیور قبل از ورود به کشور در دست مطالعه قرار گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: امروز در تلاشیم فاصله دانشگاه تا حوزه اجرا را کاهش دهیم و از اساتید دانشگاهی به‌منظور کاهش فاصله دانشگاه، صنعت و حوزه اجرا درخواست همکاری کرد.

اخبار